Leírás: |
"A következő nemzedéknek a fényhez egy lépéssel közelebb kell jutnia. Erre akarok vállalkozni. De mégis elég boldog leszek, ha életem utolsó óráján ezt mondhatom el: él egy ifjú ember, ki általam lett boldogabb, mint amilyen nélkülem lehetett volna." Széchenyi István
Letölthető Szervezési és Működési Szabályzat (SZMSZ) PDF formátumban (Adobe Acrobat Reader 6.0 vagy magasabb verziszámú szoftver ajánlott)

Iskolánk 21 éves fennállása óta a kapuvári lakótelep kulturális szigete, központja. Intézményünket a nyitottság jellemzi. Nemcsak a tanulni vágyó diákokat, volt tanítványokat, szüleiket, hanem a lakótelepen élő felnőtteket, sportszeretőket is szívesen fogadjuk. Jó kapcsolatunk van az óvodával, ahonnan a leendő első osztályosok érkeznek; a város iskoláival, kulturális intézményeivel, a megye Széchenyi nevét viselő iskoláival, a nagycenki Széchenyi Múzeummal, a kézdivásárhelyi Molnár Józsiás Általános iskolával.
Amikor 1990-ben iskolánk felvette a legnagyobb magyar, Széchenyi István nevét, nem megváltoztatta elképzelését a gyerekközpontú oktatásról, nevelésrő, hanem tovább erősödött a tantestület hite abban a meggyőződésben, hogy a helyes értékeket közvetíti a tanulóknak. Széchenyi gondolatait az emberről, nevelésről, műveltségről, haladásról magunkénak valljuk. Kiemelten támogatjuk az idegen nyelv oktatását és testi nevelést. A "Legnagyobb magyar" alapítványt e területek támogatására hoztuk létre 1991-ben. 1995-től iskolánkban a pedagógiai munka a speciális tagozat működésével bővült, így a tanulói összetétel megváltozott. Azon igyekszünk, hogy közös munkával eredményesen tudjuk megoldani azokat a felmerülő nevelési, oktatási problémákat, ameylek a két tagozat eltérő jellegéből adódnak. Iskolai közösségünk legfontosabb célja, hogy a tudás megalapozása mellett a tanulók személyiségének fejlődését a lehető legjobban segíts. Kiegyensúlyozott, az embert tisztelő, megújulni és továbbfejlődni képes értékes ifjúságot szeretnénk nevelni.
Hámori György igazgató
Széchenyi napok: kirándulás ünnepség győztes csapat
|